Skip to content

Lagring for nettbutikker

 

Logistikk er en viktig nøkkel til suksess. Å sette ut lageret kan gi deg en rekke fordeler. Colliflow tilbyr en komplett løsning og håndterer virksomheters totale logistikkbehov.

Trygg lagring og nøyaktig ordrebehandling

Lageret er bygget opp med lokasjonsstyring. Vi har et automatisert Autostore-lager i tillegg til hylle- og pallelager. Vi har kontinuerlig fokus på å plukke feilfritt og effektivt. Varene er trygt og forsvarlig plassert i lokaler med alarm og vekterkontroll, kameraovervåkning og brannalarm som er koblet direkte til brannvesenet.

 

Colliflow fungerer sømløst med din nettbutikkløsning og ERP-system

Colliflow fungerer sømløst med dine systemer som for eksempel Woocommerce, Shopify, Magento, Mystore, 24Nettbutikk, Tripletex med fler – vi kobler oss opp mot de fleste nettbutikkløsninger og ERP-systemer. Ved å koble deg til oss automatiseres oppgaver og du får full oversikt over varelageret uansett hvor du befinner deg.

 

Skybasert lagerstyring

Vi optimaliserer og automatiserer vareflyten, og gir deg verktøyet du trenger for å få innsikt og kontroll over ditt varelager – når som helst og hvor som helst – fra desktop, nettbrett eller mobil.
Du kan legge opp faste bestillingspunkter i ditt grunnsortiment og få tilgang til nyttig informasjon om varebeholdning og omløpshastighet. Det gir deg verdifull innsikt og god oversikt.

 

Bli en kundefavoritt

Rask ordrebehandling og levering er viktig for at dine kunder skal få en god kjøpsopplevelse. For en nettbutikk kan det være avgjørende for om kunden velger å handle hos deg neste gang. For andre virksomheter kan levering i rett tid være viktig. Gi kundene dine en positiv kjøpsopplevelse, bli en kundefavoritt og øk salget!

 

Kostnadskontroll

Ingen kostnader løper i vei uten at du har kontroll. Du betaler for det du til enhver tid bruker – kostnader rundt logistikk knyttes til salg og gjøres variable og forutsigbare.

Skreddersy dine forsendelser

Vi bistår deg i å tilpasse dine leveringer. Vi pakker ordrene etter dine ønsker. Vi har gode volumavtaler på ulike typer esker og ehandelsposer – med og uten profileringstrykk. Vi hjelper deg med løsninger.

 

Skap mer business i esken

Øk salget ved å legge ved kataloger, informasjonsskriv, rabattkuponger eller annet kjøpsutløsende markedsmateriell i forsendelsene. Ekstra plass i esken gir muligheter for å skape mer business ved å informere kundene dine om produkter og tilbud.

 

Fleksibel distribusjon

Vi har høyt fokus på å effektiv distribusjon og benytter ledene transportører. Gi for eksempel kundene dine fraktalternativer og priser i kassa, slik at de kan velge leveringstid og kostnader for frakt. Vi hjelper deg med å finne den beste løsningen, uansett om det er tid eller kostnader som er det mest avgjørende.

 

Smidig håndtering av returer

Enkelt å returnere er viktig kundeservice! Vi håndterer returer effektivt og enkelt for deg! Vi sjekker og behandler returene før de tilbakeføres til lager for salg.

 

Ekspressleveringer og pick-up-point

Vi kan tilby vareutlevering direkte fra lageret, samt ekspressleveringer til Vestfold og Oslo-området etter behov. Lageret er sentralt plassert på Skien Havneterminal – midt mellom Oslo og Kristiansand – 2 timer med bil begge veier. Mulighet for pick-up-point på Skien Havneterminal.

 

Engasjert team

Colliflow består av et team med kompetente folk som er opptatt av gode og personlige relasjoner. For oss er det viktig å samarbeide godt med deg, slik at vi kan gjøre en best mulig jobb. Hos oss blir du oppmerksomt ivaretatt, og vi har et høyt engasjement på dine vegne. Du vil ha en fast kontaktperson som kjenner og forstår dine varer. Vi håndterer hver ordre som om den er vår egen. Lykkes du, lykkes vi.

Finn ut hva outsourcing av lageret kan bety for din virksomhet

La oss ta en prat, det vil gi deg innsikten du trenger.
Book et møte

Ofte stilte spørsmål

En nettbutikkløsning er en programvare hvor du kan bygge nettbutikk. Med en god nettbutikkløsning kan du lettere drifte på nett og nå riktige kunder. Det finnes mange ulike leverandører av nettbutikkløsninger. Ulike plattformer tilbyr forskjellige integrerte systemer for nettbutikker, så finn en som har det du trenger av funksjoner og oversikt. 
Tredjepartslogistikk for nettbutikker vil si at nettbutikken bruker en ekstern partner for lagring- og utsending av varer til sine kunder. Oppgavene tredjepartslogistikk leverandøren utfører kan variere, men vil som oftest bety: lagring, plukking, pakking og utsending (samt håndtering av returer) av varer som blir solgt. Samt ha systemer som gir deg full oversikt over prosessen og lagerbeholdning. En tredjepartslogistikk partner hjelper nettbutikken med god flyt av vare distribusjon, holde orden i varelageret og oversikt over varebeholdning. Dette er viktig for at nettbutikkens kunder skal ha den best mulige kjøps-reise med din bedrift.
Logistikk for en bedrift eller nettbutikk handler blant annet om god vareflyt. Fra lagerbeholdning, varemottak, lagring-, pakking- og sending av varer. Det handler ikke bare om å ha riktig mengde varer i forhold til etterspørsel, men at varene leveres riktig og raskt. God logistikk betyr at du har en god prosess for vareflyt, helt fra bestilling av varer av produsent, til varene leveres på dørmatten til kunden. For å ha god logistikk må du kontinuerlig ha god oversikt over hva du bør bestille inn, hva du har på lager og prosessen varene går gjennom før den når kunden. God logistikk kan en 3pl partner hjelpe deg med.
Å outsource et lager hjelper med å optimalisere logistikken til din bedrift eller nettbutikk. Når du outsourcer bedriftens lager, overlater du lagring og lagerdrift til eksperter. Fordelen med å outsource lager: er at du kan fokusere på andre kjerneoppgaver i virksomheten, som du er ekspert på. Samtidig kan mottak, lagring, plukking, pakking og sending av varer til dine kunder, gjøres av folk som er eksperter på lagerdrift. Du sparer tid og minimerer risiko for feil og dårlig vareflyt.