Når de ser tilbake er det spesielt tre valg som gründersøstrene Marianne og Susanne tok de mener var avgjørende for den suksessen nettbutikken deres Guttelus.no har oppnådd – investering i dataanalyse, spesialiserte roller innenfor organisasjonen og å outsource all logistikk.
Gründersøstre har drevet nettbutikken Guttelus.no siden 2010 med stor suksess
I 2010 åpnet søstrene Susanne Skou og Marianne Wiinberg nettbutikken Guttelus.no med en drøm om å tilby kvalitetsklær for gutter – klær som de selv ønsket for sine sønner.
Denne nisjen viste seg å være etterspurt blant mange foreldre, og drømmen om å drive egen virksomhet ble raskt en realitet for søstrene.
Fra kontoret på Øverland Gård i Bekkestua, Viken, driver de i dag en blomstrende nettbutikk med en omsetning på 26 millioner kroner i 2022 og et overskudd etter skatt på 2,4 millioner.
Guttelus.no valgte Colliflow som 3PL-partner
Colliflow har jobbet tett på gründerne av Guttelus.no gjennom flere år. Outsourcing av lageret ga gründerne tid til å fokusere mer på kjernevirksomheten deres: å drive og utvikle nettbutikken.
I starten håndterte de alt selv. Susanne tok seg av økonomi og innkjøp, med sin erfaring som siviløkonom og Marianne hadde ansvar for markedsføring og nettbutikkens estetikk. Etterhvert som ordremengden økte fant de ut at de hadde behov for å finne løsninger for å kunne håndtere veksten. Dermed ansatte de personer med mer spesialiserte roller. I tillegg gikk de i gang med å finne en 3PL-partner som kunne håndtere all logistikk. På den måten ville de kunne spare tid og fokusere på utviklingen av Guttelus.no. Og valget falt på Colliflow.
Sortimentet har blitt utvidet til å inkludere klær til jenter også, og I dag er også oppgavene knyttet til kundeservice og grafisk design, som tidligere tok mye av søstrenes tid, overført til nye spesialiserte medarbeidere.
Mye av suksessen skyldes en erkjennelse av at det var fordelaktig å ikke håndtere alle aspekter av virksomheten selv.
For Susanne og Mariannes nettbutikk Guttelus.no håndterer Colliflow all logistikk. Det sørger for effektiv og smidig flyt i hele logistikkprosessen. Og det gode samarbeidet bidrar til en suveren kundeopplevelse for Guttelus.no sine lojale kunder.