Skip to content

Vårt oppdrag er å gjøre profesjonell logistikk og optimal vareflyt tilgjengelig for alle. Vi tar hånd om all logistikk – enten du driver en stor bedrift eller en mindre virksomhet innen B2B, B2C, detaljhandel eller netthandel.

Vi automatiserer oppgaver og gir nettbutikker og bedrifter med et lagringsbehov, tilgang til effektiv og profesjonell lagring og distribusjon tilpasset behov. Vår kjernekompetanse er lagerdrift. Sammen med ledende partnere innen frakt og lagerstyring tilbyr vi en av markedets mest komplette og kostnadseffektive logistikkløsninger.

 

Dra fordeler av vår ekspertise

Vi tar ansvar for alle de viktige logistikkprosessene mellom deg og dine verdifulle kunder. Vår ekspertise som tredjepartslogistikkpartner, ofte kalt 3PL, kan være løsningen du trenger for å takle ulike utfordringer, enten det er mangel på lagerkapasitet eller tid.

Enten du driver en stor bedrift eller en mindre virksomhet innen B2B, B2C, detaljhandel eller netthandel – eller en kombinasjon av disse – er vår skreddersydde tilnærming ideell for deg. Vi tilpasser logistikkløsninger nøyaktig etter dine unike behov, og sikrer smidig og effektiv håndtering av dine forsendelser. La oss hjelpe deg med å øke effektiviteten og skape en enestående opplevelse for dine kunder!

 

Vår ambisjon er å gjøre profesjonell logistikk enkel og kostnadseffektiv for alle. Få tilgang til lagerarealer og logistikktjenester etter behov – akkurat det du trenger, når du trenger det. Det gir deg mye fleksibilitet, samtidig som kostnader gjøres variable og forutsigbare. I tillegg får du tilgang til svært gode avtaler på transport og distribusjon..
Rune, daglig leder, Colliflow
Rune

 

Personlige og med lidenskap for logistikkfaget

Colliflow ble etablert i 2013. I dag er vi 29 ansatte og har mer enn 70 nettbutikker og virksomheter under vårt tak. Vår faglige kompetanse og lidenskap for logistikkfaget sikrer deg tilgang til effektive løsninger, høyt engasjement og profesjonell håndtering av ditt varelager. Vi legger stor vekt på nære kunderelasjoner og personlig oppfølging. Colliflow er en trygg, effektiv og fleksibel partner – idag og for fremtiden.

Så hvis du ønsker å samarbeide med noen som har en personlig og hands-on tilnærming, så er vi den rette! Vi gleder oss til å høre fra deg.

 

Mer om:

Ongoing warehouse

Ongoing warehouse

Colliflow Ongoing wms

Effektive og smidige systemer er avgjørende for at vi skal kunne levere et komplett og attraktivt logistikkprodukt. Vi er opptatt av å bruke moderne teknologi som automatiserer og effektiviserer oppgaver, og som gjør hverdagen enklere både for deg og oss.

Web-basert logistikk

Ongoing Warehouse er et moderne, standardisert og skybasert lagerstyringsverktøy. Colliflow har valgt lagerstyringssystemet Ongoing Warehouse for sin funksjonalitet, brukervennlighet og fordi det leveres som SaaS (Software as a Solution). Vi har tatt en strategisk beslutning om ikke selv å bruke tid på å utvikle systemer eller investere i kostbare og omfattende installasjoner. Det skal være enkelt og ikke unødvendig dyrt og komplisert å integrere nye systemtyper. Vi skal kunne snu oss raskt og være smidige i vår tilnærming til våre kunder og nye teknologier og trender.

Colliflows logistikk-kompetanse kombinert med Ongoing Warehouse sikrer deg effektiv logistikk. Du kan være trygg på at din vareflyt opereres på logistikksystemer som kontinuerlig videreutvikles og oppdateres.

 

Hever kvaliteten på din vareflyt

Ongoing Warehouse er et svært godt utviklet logistikkadministrasjonssystem. Vi har erfart at logistikkmoduler i nettbutikkløsninger og ERP-systemer ofte er av varierende kvalitet. Med Colliflow og Ongoing Warehouse får du en effektiv og profesjonell håndtering av din logistikk.

 

Kobling mot nettbutikkløsninger og ERP-systemer

Vi oppretter integrasjoner mellom Ongoing Warehouse og de fleste nettbutikkløsninger, for eksempel Woocommerce, Shopify, Magento, Mystore, 24Nettbutikk med fler.

I tillegg kan det opprettes kobling mot ERP-systemer som for eksempel Unifaun/Pacsoft, Visma, Pyramid, Navision, Jeeves og Fleet 101/K2

 

Automatisering av oppgaver, oversikt og kostnadskontroll

Vi vet at det er viktig for deg å bruke minst mulig tid på logistikk, men samtidig ha en optimal vareflyt. Ved å benytte Colliflow og Ongoing Warehouse kan du automatisere oppgaver; Du kan opprette innkjøpsordrer, automatisere innkjøpsforslag, se lagersaldo og få tilgang til statistikker og rapporter. I tillegg kan du til enhver tid se ditt forbruk av våre tjenester i systemet. Det sparer deg for tid, og i tillegg gir det deg forutsigbarhet og kontroll på kostnader.

 

Tilgang fra mobile enheter

Det skybaserte lagerstyringsverktøyet gir deg fleksiblitet. Få tilgang til varelageret ditt på nett fra pc, nettbrett og mobil – når som helst, hvor som helst.

 

Ongoing Warehouse + Consignor

Consignor er Nordens største leverandør av transportadministrative løsninger og benyttes av mer enn 10 000 kunder og har støtte for over 200 transportører. Ongoing Warehouse er integrert mot Consignor, og ordrer overføres mellom de to systemene for å booke transport og opprette fraktdokumenter. Har du varelageret hos oss får du tilgang til begge de markedsledende lager- og logistikksystemene.

Prime Penguin partner

Prime Penguin partner

Prime Penguin en platform som kobler sammen e-handelsplatformer og tredjepartslogistikkselskapers warehouse management systemer (wms). Platformen lar deg benytte utvalgte tredjepartslager i flere land verden over samtidig som du får en komplett oversikt over hele logistikken ett sted.

About Prime Penguin

Is a nordic tech company within e-commerce logistics. They are an innovative and reliable company that provides simplified and effortless logistics to their sellers. Their team consists of individuals who possess a deep skill-set within e-commerce, logistics, and tech.

 

The Prime Penguin Technology

The technology behind Prime Penguin enables e-shops to get a plug-and-play connection to a global logistics network. Their platform works as a hybrid between sales platforms and the logistics systems (WMS), which enable the e-shops to overview and track all global warehouse activities in a fully transparent way. With endless possibilities to add new strategic connections as they grow. 

 

Platform features

  • Warehouse overview in an intuitive interface
  • Storage information (number of pallets/shelves etc. in use)
  • Key numbers (average order handling time, next critical orders, return rate etc)
  • Inventory info with low stock alerts
  • Specific order information and warehouse status
  • Return information
  • Support of multiple warehouses & sales channels
  • Shipment status
  • Purchase orders
  • Tech support 
  • Order mapping
  • Notifications about invalid orders
  • Track and prevent issues/deviations 
  • Financial overview (logistics cost)
  • Analytics (geographical order distribution)
  • Useful reporting tools

Skjermbilde 2021 03 17 kl. 09.02.39 1536x850

Support and technological partnership:

Prime penguin is a technological partner to both e-shops and logistics providers. Their team is ready to assist not only in the initial stages of setting up integrations, but also throughout the partnership. The platform automatically double checks all orders for errors and sends alerts to the affected party. Advising on any actions that need to be taken to ensure order excellence. Any partner to prime penguin will also benefit from the ongoing technological improvements and new features they release.

 

Integrations – Prime Penguin is continuously adding new integrations to its library and are currently pre-connected to the following platforms:

 

E-commerce shops:

  • Shopify
  • WooCommerce
  • Magent
  • Prestashop
  • Starweb
  • Centra
  • Wix
  • Squarespace
  • Quickbutik
  • Chargebee
  • Mystore
  • Bigcommerce
  • Webflow
  • Mycashflow
  • Texttalk
  • Abicart
  • Dandomain
  • Netbutikk
  • Smartweb
  • Scannet
  • Wannafind
  • Brink
  • Easyweb

 

PrimePenguin.com >

Grenland Havn

Grenland Havn

Vi samarbeider med partnere som gjør vårt logistikkprodukt komplett og attraktivt. Sammen med dyktige folk skaper vi løsninger som gir deg optimal vareflyt til gode betingelser. En av våre viktige partnere er Grenland Havn, som bidrar til å gjøre Colliflow til en trygg og fleksibel leverandør.

Grenland Havn er Norges tredje største

Grenland Havn er hovedhavnen i Telemark og Norges tredje største, med strategisk beliggenhet på Østlandet – midt mellom Oslo og Kristiansand. Havnen håndterer hvert år rundt 10 millioner tonn gods og er et knutepunkt for transport via bane, vei og sjø. Les mer om Grenland Havn.

 

Langsiktig avtale som gir deg trygghet

Colliflow har inngått en langsiktig avtale med Grenland Havn som sikrer tilgang til gunstige og skalerbare lagerarealer i årene fremover. Langsiktigheten i samarbeidet gir deg som kunde trygghet når du planlegger virksomheten din.

 

Et komplett og skalerbart logistikkprodukt

Sammen med Grenland Havn tilbyr vi et komplett og skalerbart logistikkprodukt. Med tilgang til store lagringsarealer inne og ute samt utstyr til å betjene alt fra stykkgods til containerløft, kan vi tilby fleksibel og effektiv lagring for de fleste virksomheter og bransjer. Også tollagring – lagring av ufortollet gods.

Ønsker du å finne ut av hva outsourcing av lageret kan bety for din virksomhet?

Få en kostnadsfri og uforpliktende gjennomgang av din logistikk. Gjør det enkelt å vurdere dagens situasjon og få oversikt over potensialet i å sette ut lageret.

Kom i gang i dag!