Skip to content

En enkel og fleksibel returløsning er en viktig faktor for å lykkes med netthandel. Gode returordninger kan potensielt gi høyere inntekter og redusere kostnader. Å tilrettelegge for en smidig returhåndtering er en viktig del av lagerets funksjon og noe vi har mye fokus på.

 

En viktig del av en postiv kjøpsopplevelse

I motsetning til det mange tror, er faktisk kundene som står bak flest returer av stor verdi for nettbutikkene. De er tilbakevendende og lojale kunder. En smidig håndtering av returer er derfor svært viktig. Like viktig som tilbudet om “åpent kjøp” i en fysisk butikk. Ofte fokuserer man på å maksimere salget og undervurderer hvor viktig det er å kunne tilby kundene å enkelt kunne returnere varer de ikke vil ha. Kundene er ofte utålmodige, derfor gjelder det å kunne tilby enkle returløsninger slik at det blir en del av en positiv kjøpsopplevelse.

 

Returer håndteres effektivt og enkelt

Vi håndterer returer effektivt og smidig. Varen ankomstmeldes, sjekkes og legges tilbake på lokasjon før den tilbakeføres i lagerstyringssystemet for salg. Varebeholdningen oppdateres automatisk i ditt system. Ved avvik sendes det en melding til deg. Du tar en vurdering og melder tilbake til oss hva vi skal foreta oss.

 

Kundens behov:

  • Å enkelt kunne bli kvitt og få returnert varen
  • At det er gratis å returnere
  • At det ligger ved en retur-etikett som kan klistres på pakken
  • At det er enkelt å få igjen pengene

 

Ditt behov:

  • At returer håndteres effektivt når folks hjem er nettbutikkens prøverom/showrom
  • Få kvalitetssjekket og vurdert returnerte varer
  • At returnerte varer raskt blir tilgjengeliggjort for salg
  • Kunne skille gode og dårlige kunder for å kunne øke service og lønnsomhet
  • Avdekke misbruk av returmuligheter
  • Ha en effektiv og kostnadseffektiv returprosess som ivaretar kundens behov

 

Sammen med deg finner vi gode løsninger på hvordan du best mulig kan håndtere returer og samtidig ivareta dine kunders behov.